met Remeha Connect
Uw klant een koude douche besparen? Efficiënter werken en daarmee kosten besparen? Het kan met Remeha Connect.
Remeha Connect is een nieuwe digitale service, waarmee wij inspelen op de snel veranderende digitale wereld. Remeha Connect draait om ‘predictive maintenance‘ en heeft als doel het voorspellen van noodzakelijk onderhoud en uiteindelijk zelfs het voorspellen, uitsluiten of effectief oplossen van incidenten.
Remeha is de enige partij in Nederland die voorspelbaar onderhoud aanbiedt. Met Remeha Connect bieden wij een dienst waarbij u via een email en SMS een bericht ontvangt indien een cv-ketel binnenkort op storing dreigt te gaan. Dat betekent voor u voortijdig onderhoud op het moment dat het u en uw klant uitkomt.
In de controlbox van de cv-ketel, of in een aparte behuizing naast de ketel, wordt een gateway geplaatst; de Remeha Connect communicatiemodule. Zodra de communicatiemodule is aangesloten, wordt er periodiek een geconfigureerde set datapunten uit de ketel onttrokken. Deze data wordt naar de ‘cloud’ van Remeha gestuurd. Daar vindt vervolgens de analyse en bewerking van de data plaats, voordat het in het Remeha Connect dashboard terecht komt. Dit is het portal voor de installateur waar u toegang heeft tot uw ketelpark.
Bekijk de video: Hoe werkt Remeha Connect?
Een optionele externe antenne is beschikbaar voor wanneer het GPRS-signaal niet optimaal is. Deze antenne wordt op de Connect communicatiemodule aangesloten en is apart te bestellen. Uit de praktijk is gebleken dat in 5-10% van de situaties een externe antenne geplaatst dient te worden.
Remeha Connect dashboard
Online portal waar de status van het ketelpark weergegeven wordt. De status van de ketels wordt weergegeven in drie kleuren.
Remeha Connect registratie app
De registratie van een ketel/gateway combinatie in het Remeha Connect dashboard vindt plaats met de Remeha Connect registratie app. Door eenvoudig de barcodes op de producten te scannen en vervolgens een beperkt aantal NAW-gegevens in te vullen, wordt de ketel geregistreerd in het dashboard en is direct zichtbaar voor de installateur. Daarnaast is registratie ook rechtstreeks via het dashboard mogelijk. De data wordt alleen dan getoond, wanneer de eindklant het privacy statement heeft geaccepteerd.
Remeha Connect kan toegepast worden op Tzerra Plus-ketels wanneer het serienummer begint met 15273 of hoger. Ketels met een serienummer lager dan 15273 kunnen ook aangesloten worden. Hiervoor dient wel de complete gasluchteenheid omgewisseld te worden waarbij de gasluchteenheid minimaal softwareversie 1.6 moet hebben.
Remeha maakt gebruik van diensten van derden, bijvoorbeeld voor het beheer van IT. Met deze derden sluiten we overeenkomsten waarin onder meer is bepaald dat zij vertrouwelijk met uw gegevens zullen omgaan en uw gegevens adequaat zullen beveiligen.